בלי פופ אפ מלחיץ ובלי נציגת שירות מתפרצת,
על היתרון של דף שאלות ותשובות (FAQ) באתר.
האם יש לכם באתר דף שאלות ותשובות זמין ומזמין? הידעתם שדף התשובות לשאלות נפוצות (Frequently Asked Questions) הוא אחד מהדפים הנצפים באתר?
בעוד שהעמוד העסקי שלכם בכל רשת חברתית צריך לעמוד בכללים- באתר שלכם, אתם קובעים את החוקים ולכן חשוב שתכינו מראש את העמודים הנכונים והרלוונטיים לגולשים. אחד העמודים החשובים באתר הוא דף FAQ ובו נתמקד במאמר זה.
מהו עמוד שאלות ותשובות? עמוד שאלות ותשובות מאפשר לגולש למצוא את כל מה שהוא רוצה לדעת על המוצר שלכם - במקום אחד. בפועל, את התשובות הכי רלוונטיות לגבי היבטים חשובים של המוצר/שירות הוא יוכל למצוא שם. מסיבה כלשהי, לא תמיד מוצאים את העמוד הזה בקלות באתרים רבים, ואלו שכן מציגים אותו באתר הבית, לא ממנפים אותו למטרות שיווקיות נכונות. עמוד זה הוא חשוב עד כדי כך, שמומלץ להוסיף קישור אליו גם בחתימה שלכם במייל.
5 טעויות נפוצות בעמוד שאלות ותשובות
גישה מסורבלת למסרים שחשוב להעביר לגולש.
החסרת נקודות חשובות שייתכן ולא מופיעות באופן ברור באתר.
אי הצגת מידע חוצה קטגוריות, המקשר בין תכנים בדפי האתר השונים.
חוסר מענה מלא על שאלות שעלולות להתעורר אצל הגולש.
החסרת קישורים לדפים החשובים באתר.
5 טיפים על איך נכון לכתוב בצורה נכונה את השאלות והתשובות
התשובות לשאלות צריכות להיות מנוסחות בצורה ישירה ובגובה העיניים.
הסתכלו על העמוד כעל פונקציה נוספת של שירות לקוחות.
סדרו את השאלות החשובות ללקוח בסדר יורד, על פי הרלוונטיות לגולש.
כדי להוסיף מימד אישי לניסוח, כתבו את השאלות והתשובות בגוף ראשון והוסיפו תיאור של בעיה לשאלה. במידה ויש הרבה שאלות ותשובות, קבצו את השאלות לפי קטגוריות.
בסוף העמוד, צרו קריאה לפעולה – השארת פרטים, הצעה להטבה, הצטרפות לניוזלטר ועוד.
איך לקרוא לעמוד? דף שאלות ותשובות יכול להיקרא בשמות רבים, ולאו דווקא בשם המובן מאליו. אתם יכולים להיות יצירתיים ולקרוא לו – "בשביל הגולשים", כל מה שרציתם לדעת והעזתם לשאול" ולצרף אימג' נחמד או הומוריסטי. במקביל, תוכלו לחבר תשובות מאותו התחום לפוסטים נפרדים בבלוג שלכם, כך למשל: "איך לעשות מה" (How-to's), מילות מפתח שמאד מבוקשות ברשת.
איך לבחור שאלות ותשובות? ערכו רשימה של הנקודות שלדעתכם יעניינו את הגולש בנוגע למוצר המוצג באתר. לאחר מכן נסחו אותן בצורת שאלה וענו עליהן. אל תהססו להעלות שאלות קשות ולא נעימות , היו בטוחים שהן יעניינו את הגולש הפוטנציאלי. זכרו: אל תנסו למכור את המוצר בצורה ישירה או לקדם אותו בעמוד זה. כאן זה לא המקום.
לינקים - כן או לא? התשובה היא - לבחירתכם. אפשרות אחת היא, להציג קודם את רשימת השאלות בצורת לינקים. לחיצה על השאלה תעביר לתשובה שנמצאת בהמשך הדף. זכרו להוסיף בצד אפשרות לחזור לרשימת השאלות, על מנת שהגולש לא יצטרף לגלול מחדש בחיפוש אחר שאלה חדשה. אפשרות שנייה היא להציג רק את השאלות, כאשר לחיצה על התשובה תציג את התשובה מתחת לשאלה. אפשרות שלישית - השאלות והתשובות מוצגות ברצף אחת אחרי השנייה.
מה חשוב שיופיע בדף שאלות ותשובות?
כל שאלה שעולה יותר מפעמיים שלוש באתר/בעמוד העסקי או אצל נציגי שירות הלקוחות שלכם, מקומה באתר והיא רלוונטית ביותר לגולשים.
תשובה על כל שאלה שקשורה בשימוש וביישום של השירותים או המוצרים שלכם.
הצגת היתרונות שלכם על פני המתחרים. מקדו את התשובות במה שאתם מציעים כפתרון ועד כמה הוא ייחודי ביחס לשאר.
עדכונים שוטפים. קחו בחשבון את השינויים שחלו במוצרים שאתם מציעים ועדכנו אותם גם בדף השאלות והתשובות.
וודאו שהפתרונות אכן עונים על הבעיה. תשובות מלאות, מדויקות ועדכניות. אלו יעזרו למנוע שיחות טלפון ארוכות עם לקוחות.
לסיכום, עמוד השאלות והתשובות הוא דרך נוספת ובלתי אמצעית להגיע אל ליבו של הגולש באמצעות תוכן. בלי פופ אפ מלחיץ ובלי נציגת שירות מתפרצת. השאלות והתשובות עושות עבורכם את העבודה בצורה הכי טובה שיש. דף שאלות ותשובות ממוקד עשוי להפוך לסוכן מכירות נלהב ואפקטיבי, שיעבוד בשבילכם 24/7!
Comments