top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תGuy Vahaba

השראה ואתם – תוכן שיווקי שמספר סיפור





בוודאי מצאתם את עצמכם מדברים הרבה על המוצר שאתם מוכרים, ועל כמה שהוא טוב וש"כדאי עכשיו מהר לקנות ויש גם הטבה!" אבל... איפה אתם בסיפור?

אנחנו יוצרים סיפורים על העסק שלנו כל הזמן, ובכל פלטפורמה: באתר אינטרנט,  בבלוג, בסרטוני וידאו, בפייסבוק ועוד ועוד. לרוב, אנחנו לא באמת אומרים משהו ולא נותנים לגולשים/ללקוחות נתח אמיתי מאיתנו.


למה כשאתם משתפים פוסט בפרופיל האישי, אתם זוכים לעניין כפול מהפרסום שלו בדף העסקי? רמז: לא רק בגלל שפייסבוק מחפש שתשלמו עליו. התשובה היא פשוטה: אנשים מתחברים לאנשים. אנשים סקרנים לשמוע על אחרים ורוצים להתעדכן במה שחדש איתם. זה עובד כך משחר הימים, הטכנולוגיה הצטרפה הרבה אחר כך. אנשים סקרניים לגלות על הדמות שעומדת מאחורי העסק, המנוע שמצמיח את ההצלחה (בתקווה שכך). לאן אתם חותרים? לכתיבת תוכן מעורר השראה ברשת, כזו שתספר את הסיפור האמיתי שלכם לקהל. אל תתבלבלו, לא מדובר על לוגו צבעוני עם השם שלכם, מדובר בהעברת חוויה שגורמת לאחר לשבת ולהקשיב – סיפור.

אודות ה"אודות" - הקושי בחשיפה לכאורה, עולם הרשתות החברתיות אמור לחבר אתכם בקלות לאנשים אחרים ולגלות להם הרבה עליכם. בפועל, קל מאד להסתתר מאחורי מותג או פרופיל עסקי מבלי לגלות את הזהות האמיתית של מי שעומד מאחוריו. לרבים קשה עם החשיפה שמביאה איתה הרשת החברתית/האתר. אתם מתבקשים להעלות תמונה, תקציר על עצמכם, על החזון שלכם וזה באמת לא פשוט. עם זאת, זכרו את הסוד: לכתוב פשוט (שימו לב- מוטיב חוזר לפניכם). ענו לעצמכם על כמה שאלות בסיסיות שיובילו אתכם להרכיב סיפור קצר על הדמות שמאחורי המותג, לאחר מכן קצרו אותו וראו זה פלא – השלמתם את פרק האודות!

שאלות לדוגמא:

  • מי אתם? שם, גיל, מצב משפחתי

  • מה הרקע האישי והמקצועי שלכם?

  • במה אתם מתמחים/סוג פעילות העסק?

  • מה הוביל אתכם להקים את העסק? שתפו באנקדוטה מעניינת.

  • איפה אתם רואים את עצמכם בעתיד?



אחת המטרות המרכזיות של שיווק באמצעות תוכן היא להביא למודעות צרכנים אשר תוביל לנאמנות ורכישה. האמצעי לכך הוא לספר את סיפור המותג בדרך שתעניין, תסקרן ותיגע בקהל המטרה. שותפים לדרך צריכים לכתוב בלוג, מאמרים לאתר או פוסטים לפייסבוק? איך שלא תסובבו את זה, לאיזה כותב מקצועי שלא תפנו, בסופו של אנשים אוהבים כתיבה אישית ומזדהים איתה. במקרים מסוימים כדאי לשקול ניהול בלוג אישי של עובדי העסק. הם יודעים הכי טוב מה קורה ומה חדש, חיים את הדינמיות המשתנה, מכירים את הלקוחות ואת העדפותיהם. כדאי לפנות זמן מהיומיום שלהם ולבקש שיכתבו ובפשטות, על נושאים שיעניינו את הגולשים שלכם. נדיבות מקצועית מותגים רבים צריכים להתמקד בלהקשיב ללקוחות ולהבין מה נחוץ להם במקום לנסות למכור להם. צרו ערך אמיתי למי שאתם פוגשים במרחב הדיגיטלי. אל תנסו לכתוב על מה שחשוב ובעל ערך עבורכם, כתבו על מה שחשוב ובעל ערך לקהל היעד שלכם. זכרו שלגולש הממוצע אין סבלנות ופנאי לקרוא מאמרים אינסוף. תתעניינו, תצחיקו, תרגשו ותתנו לו ערך של ממש.

41 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page